תחזוק מערכת החיסון

אנשים רבים רוצים  לחזק את מערכת החיסון שלהם, בעקבות הופעת הוירוס  COVID-19. 

זה מאוד הגיוני, אנחנו מופגזים כל הזמן בסיקור תקשורתי, נמצאים במקומות רבים שבהם יש אנשים, וברור שאנחנו לא רוצים לחלות (או להדביק אחרים!).

 למרות שכולנו יודעים להקפיד  על עטיית מסכות ועל שטיפת ידיים והיגיינה, אנו יכולים לעשות הרבה בכוחות עצמנו על מנת לתמוך בצורה משמעותית בבריאותנו ולחזק את חסינותינו.

אלו הם כמה עצות שיכולות לעזור לחזק את מערכת החיסון שלך –

הקפידו לישון שינה מיטיבה  (7+ שעות). שינה היא קריטית לתפקוד חיסוני מיטבי. בזמן השינה גופך מתקן את עצמו, ולכן נסו להקפיד על שינה בלילה. שינה מועטה  עלולה לפגוע בבריאותך, ועל פי מחקר של האגודה לחקר השינה, אלו שישנים רק 5-6 שעות בלילה חשופים פי 4.5 יותר להתקררות. (עוד על תחזוק מערכת החיסון)

נסו לתת העדפה לתזונה עשירה בחומרים מזינים המבוססים על מזון מלא – חשבו על ירקות טריים וירקות מבושלים, הדיאטה שלך מספקת אבני בניין למערכת החיסון שלך, התזונה עוזרת למערכת החיסונית שלך להילחם במחלות. ללא משאבים אלה, המערכת החיסונית שלך מתקשה לתפקד.

הימנעו ממזון מעובד, מעודף סוכר, ממוצרי חלב, ממזון דביק ושומני. למה? מכיוון שהם גורמים להצטברות ליחה או נוזלים בגוף, דבר  שעלול לגרום לדלקת כללית והצטברות של נוזלים. 

במצב כזה המערכת החיסונית שלך תעבוד קשה יותר ממה שהיא צריכה על מנת לתקן את זה, במקום להתגונן ולשמור על ההגנה שלך.

הוסיפו מזון תוסס. זה הזמן לאמץ קצת כרוב כבוש, מכיוון שהחסינות מתחילה במעיים שלנו. מזונות ותוספי מזון פרוביוטיים מחזקים את החיידקים ה"טובים "של המיקרוביום שלנו -הוא מגן על דופן המעיים, מווסת את הדלקת ומסייע לייצור הורמונים ונוירוטרנסמיטרים. 

מטב את רמות ויטמין D, אבץ וויטמין C שלך. חומרים מזינים אלה חשובים במיוחד לתפקוד חיסוני, ועשויים להידלדל בתזונה מערבית האופיינית בארצות רבות.

מחסור בויטמין D קשור להגברת האוטואימוניות וכן לרגישות מוגברת לזיהום. נטילת 400-800 IU של ויטמין D אמורה לענות על הצרכים של 97-98% מהאנשים הבריאים.

ויטמין C עוזר לעורר הן את הייצור והן את התפקוד של רבים מסוגים אלה של תאי דם לבנים. מומלץ לגברים בוגרים לקחת  90 מ"ג ביום, ונשים 75 מ"ג ביום.

אבץ עוזר למערכת החיסון להדוף חיידקים ווירוסים פולשים. באופן כללי, גברים בוגרים זקוקים ל 11 מ"ג אבץ ליום ונשים בוגרות זקוקות ל 8 מ"ג.

פרוביוטיקה יוצרת מיקרוביום חזק. 

שתו מים ,מים נקיים / מסוננים הנצרכים באופן קבוע עוזרים לשמור על כל תפקוד המערכת שלנו בצורה מיטבית, כולל מערכות החיסון שלנו. COVID-19 יכול לעיתים קרובות להופיע עם תסמינים נשימתיים יבשים מאוד, לכן דאג לשתות הרבה נוזלים ונסה להימנע או להפחית קפאין, העלול לייבש אותך.

להפחית לחץ! כן, קל יותר לומר מאשר לעשות זאת, אך לחץ יוצר רעליות, ולאורך זמן מעכב ופוגע במערכת החיסון.

 כך שבין אם זה פחד מפני הנגיף או עודף מתח בבית או בעבודה, עשה מה שאתה יכול בכדי לתת למערכת שלך הפסקה ושיקום. פעילות גופנית, דיקור סיני, , צ'י קונג / טאי צ'י, יוגה, מדיטציה, או כל מה שעוזר לך להירגע.

קבע טיפול  לדיקור סיני. זה מחזק את המערכת החיסונית! מחקרים הראו כי דיקור סיני מסייע למוח להעלות את רמת תאי ה- T בגוף, שהם תאים שמשמידים חיידקים ווירוסים מזיקים בגוף. דיקור סיני עושה זאת על ידי התגרות בתגובת החיסון של הגוף באמצעות המחטים המעוררות  את התאים הלבנים ואת ספירת תאי ה- T כדי להדוף אותן. ההשפעה החיובית של הדיקור נמשכת ימים לאחר הטיפול, מה שהופך את גופך למכונת לחימה נגד בקטריות ונגיפים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *