10 אפליקציות שיסייעו לכם בירידה במשקל 

אין ספק שהסמארטפונים הפכו לחלק בלתי נפרד ומאוד משמעותי בחיינו. אנחנו גולשים ברשתות החברתיות, מתעדכנים בחדשות, קוראים מיילים, לומדים ואפילו עובדים דרך הסמארטפון. אם כך, מדוע שלא נכניס גם את הדיאטנית ואת מאמן הכושר לתוך הפלאפונים החכמים? בכתבה הבאה תמצאו 10, אפליקציות ייעודיות שיסייעו לכם לרדת במשקל, להכנס לכושר, ויכניסו אתכם לתהליך של דיאטה בצורה נכונה ויעילה.

אוכלים:

  1. קלוריות:  הדרך הנכונה, הבטוחה והטובה ביותר לירידה במשקל היא גירעון קלורי, כלומר עלינו לצרוך פחות קלוריות ממה שהגוף שלנו שורף, מה שייצר לנו ירידה במשקל. אפליקציית ״קלוריות״  שמותאמת לאייפון ולאייפד, מאפשרת תיעוד של כמות הקלוריות שאתם צורכים, אבל גם תואמת את שיטת הנקודות של שומרי משקל. האפליקציה הנוחה הזו מאפשרת מעקב אחר צריכת המזון, כמות הפעילות הגופנית, ואפילו כמות המים שנצרכה בצורה ברורה ונוחה. האפליקציה מאפשרת לנהל גם יומן קלוריות או נקודות, על ידי בחירה של הפריטים שאכלתם או שתיתם, והחישוב יעשה בצורה אוטומטית, כך שאינכם צריכים להתאמץ. היתרון הגדול של אפליקציה זו הוא שהיא אפליקציה ישראלית, המכילה בסיס נתונים גדול, הכולל המון מוצרים ישראליים ומוצרים מתורגמים כאחד. האפלקציה יכולה לפרק בעבורכם את המאכלים השונים לאבות המזון, ולהציג לכם נתונים של צריכת הפחמימות, השומנים והחלבונים האישית שלכם. התצוגה שלה נוחה מאוד ומאפשרת לראות באופן מספרי וגם גרפי את ההתנהלות התזונתית שלכם לאורך זמן.
  2. מחשבון BMI – מעקב אחר מסת הגוף. אחד הפרמטרים החשובים בירידה במשקל, שחשוב לעקוב אחריו לאורך זמן ,ועם השינויים זאתם מבצעים בתזונה, הוא ה-Body Mass Index) BMI). ערך זה מחושב על פי היחס בין הגובה, המשקל והגיל שלכם. המספר שמתקבל יכול לסייע לכם לקבוע היכן אתם עומדים ביחס לסטנדרטים אוניברסליים של משקל הגוף, וכמובן יכול לתת לכם תמונה מלאה האם אתם סובלים מעודף או מתת משקל. האפליקציה מאפשרת להזין את הגובה, המשקל והגיל שלכם, ועל פי הנתונים האלו יתקבן באופן מידי ה-BMI של גופכם. האפליקציה מאפשרת עקב אחר ההתקדמות האישית, כך שבכל פעם שתזינו את המשקל החדש שלכם, תדעו היכן אתם נמצאים בסקאלה, ואיך ההתקדמות.
  3. אוכל טוב – מתכונים. חלק בלתי נפרד מתהליך הדיאטה הוא שמירה על העניין. ברגע בו תהיו משועממים מהאוכל אותו אתם צורכים, הגוף שלכם יתחיל לחפש תחליפים, וכדאי שגם הם יהיו בריאים ועונים לתפריט הדיאטה בו אתם דבקים. שמירה על תזונה מאוזנת לא חייבת להיות מורכבת מאוכל משעמם ולא טעים, ובדיוק לשם כך חשוב שתהיה לכם בארסנל האפליקציות, גם אפליקציית מתכונים טובה. באפליקציית האוכל ״אוכל טוב״ תוכלו למצוא מגוון מתכונים מסוגים שונים, בין היתר גם מתכונים בריאים, דלי סוכר או קלוריות, ואת הערכים התזונתיים של כל מתכון. מלבד מתכונים, האפליקציה מציעה גם סרטוני וידאו עם מתכונים מצולמים, הסברים על מוצרים, ואפילו טיימר בישול.
  4. MyNetDiary – כל מי שמעוניין לעקוב אחר צריכת הקלוריות והרגלי התזונה שלו, צריך לנהל יומן אכילה מסודר. אפליקציה מי נט דיארי, היא אפליקציה בסיסית של ניהול יומן דיאטה באנגלית, שהפעלתה פשוטה במיוחד, ולמעשה אתם לא באמת צריכים יותר מכך. היא מאפשרת ספירת קלוריות, תכנון וספירה של אימונים, ומלווה אתכם בתהליך הדיאטה. נניח שהמטרה שלכם היא לרדת שלוש קילו בחודש הקרוב, כל שעליכם לעשות הוא להזין את הנתונים בפרופיל, והאפליקציה תחשב את כמות הקלוריות היומית שתביא אתכם ליעד, וזאת בהתאם לרמת הפעילות הגופנית שאתם מבצעים.
  5. 5)       Counteat – לא לכולנו מספיקה אפליקציה שתלווה אותנו, ולעיתים אנחנו זקוקים גם לזיהוי וניתוח דפוסי אכילה. חברת מכבי פיתחה אפליקציה מיוחדת בשיתוף פעולה עם דיאטן קליני מקצועי, אשר מאפשרת לזהות דפוסי אכילה אישיים, ומציעה ליווי וייעוץ אישי בתהליך הירידה במשקל. בסופו של כל יום, ובמהלך כל שבוע, תקבלו משוב מקצועי על דפוסי האכילה שלכם, שינתח האם אתם בדרך הנכונה, ויעזור לכם לבצע שינויים בהתאם.

שותים:

6) Water Your Body – פרמטר חשוב בירידה במשקל שלא תמיד נותנים עליו את הדעת הוא כמות צריכת הנוזלים היומית, או במילים אחרות, כמה מים אתם שותים. שתיה של מים חשובה לתהליכי עיכול, תקינים בריאות העור והציפורניים, ואף מסייעת בירידה במשקל ושמירה על תחושת מלאות לאורך היום. עם האפליקציה הנחמדה הזו תוכלו לעקוב אחרי כמות כוסות הנוזלים שאתם שותים ביום, ואף תוכלו לקבל תזכורות לשתיה.  

שורפים:

7) ZUZU – כולנו יודעים שעל מנת לרדת במשקל חשוב גם לשמור על שיגרת אימונים קבועה. האפליקציה הזו תעזור לכם לבנות תכנית אימון מסודרת ומותאמת אישית, בהתאם לדרגת הכושר והזמן הפנוי שלכם. האפליקציה מאפשרת לבחור את האזורים בגוף בהם אתם מעוניינים להתמקד, ויחד עם עוד מספר פרמטרים שתזינו  לתוכה, היא תבנה לכם תוכנית אימונים מותאמת למטרות האישיות שלכם.

8) Run Keeper –  אפליקציה אשר מותאמת לאלו מכם שאוהבים לרוץ. האפליקציה הזו היא הדרך הטובה ביותר לדעת בדיוק כמה רצתם, כמה מהר רצתם, וכמה קלוריות שרפתם במהלך הפעילות הגופנית. ניתן להרכיב מסלולים משולבים עם GPS, ובשילוב שעוני הספורט מסוג polar ניתן יהיה לאסוף נתונים קרדיולוגים אישיים.

9) Nike Training Club – אפליקציית האיפון של נייקי כוללת מעל 100 אימונים מותאמים אישית, ומאפשרת מדידת זמני ביצוע של הסטים השונים בכל אחת מהפעילויות. תוכלו לקבל חיזוקים חיוביים מהאפליקציה, ולבחור מוזיקת רקע מתאימה לאימונים. בגרסה החדשה ישנה אפשרות לחבור לנעלי הספורט הייעודיות של נייקי באמצעות צ׳יפ מיוחד הממוקם בנעל עצמה, שמאפשרת מדידת צעדים ומרחק.

10) Daily Ab workout – בתום תהליך ההרזיה ודאי תרצו להכנס לתהליך של עיצוב וחיטוב הגוף. אם אתם חולמים על קוביות בבטן, ופחות על קוביות שוקולד, האפליקציה הזו מציעה לכם כל יום תרגיל אחר לעיצוב שרירי הבטן, וגם אפשרות לתוכנית אימונים שלמה. ישנה אפשרות לבחור את אורך האימון ואת העצימות, ואף תוכלו להגדיר אפשרות של קבלת תזכורות.